Las Vegas by night - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu Las Vegas by night - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu

Las Vegas by night

Door: Yvonne en Rob

26 Juli 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag zou een lange dag worden, zowel qua af te leggen kilometers als qua uren dat we in touw zijn. We moeten meer dan 500 km rijden om in Las Vegas te komen vandaag. We vertrekken dus al om 7 uur.
De wekker ging om 5 uur, een vrschrikkelijke straf voor mij want ik ben een langslapers en zeker geen ochtendmens. Niet dat ik ochtendhumeur heb of zo, maar ik ben gewoon niet op mijn best 's - morgens mijnvroeg. :-)

Gezien de afstand wordt het veel snelweg rijden en weinig sightseeing, behalve dan dat we via Death Valley gaan. Via highway 58 rijden we naar Interstate 15, onderweg stoppen we om te tanken en drinken daar ook een bakkie. Geen tijd voor gezellige stops bij Starbucks of zo. Vervolgens nemen we highway 127 naar Death Valley. De naam zegt het al, het is er dor en heet, alleen maar woestijn. Gingen we weg met jassen en truien rond 23 graden, binnen uur zaten we op 30 graden (gauw wat uit getrokken bij de tankstop) tegen lunchtime zaten We al op 40,5 graden.

Over lunch gesproken, we stopten in Baker bij The Mad Greek Cafe, waar Ro en ik een heerlijke pita gyros aten. Een welkome afwisseling na alle burgers en sandwiches.

Daarna reden we veder over Highway 127 waar we stopten op de kruising met de 178 voor een drankje. Inmiddels was de temperatuur 46 graden. We reden met longslevees en bij elke stop maakten we onszelf nat met water zodat we tijdens het rijden een tijdje koel hadden. En flesje water mee op de motor om niet uit te drogen.
We reden Door tot de kruising met highway 160 waar we eerst weer tanken, wat dronken en een 'waterbad' namen. En gaan met die banaan!

Bij het binnen rijden van de staat Nevada stonden er gelijk reclameborden voor vuurwerk, recreatieve marihuana en casino's langs de weg. Wat hier allemaal legaal is. Heel opvallend.
In Las Vegas was er eerst een stop bij de Harley Davidson dealer. Niet echt aan ons besteed maar wel leuk om te zien als motor liefhebber. Nadat de echte Harley fans allerlei aankopen hadden gedaan, veel shirts, gingen We eindelijk op weg naar het hotel. Helaas was het weer een Motel 6 met kamers zonder koelkasten en rammelende airco's.
Vandaag hebben We in totaal 546 km gereden. Pffff.

Snel douchen en dan eten bij Hooters Casino en Hotel. Daarna gaan we de Strip op. Niet met de groep dit keer maar ieder voor zich. Rob en ik kiezen ervoor om rechtsaf te slaan en de Strip af re lopen. Werkelijk overweldigend die lichtreclames en over the top uitvoeringen va de hotels annex casino's. Van Rome, Venetië tot Treasure Island en New York. Alles is nagebouwd. Een geweldig schouwspel met acteurs en fonteinshows. Venetië Was een van de locaties die We graag wilden zien dus wij maar lopen en lopen, We hadden bijna de moed en de energie verloren toen we Ria en Bert amen met Chiel tegen kwamen die ookmdaar naartoe onderweg waren en het Was een soort van om de hoek. Echt te gek om te zien, het San Marco plein en de gondels waar je echt in kon rondvaren! Het was inmiddels al N elven dus wij gingen aan de overkant terug wandelen. Uiteindelijk waren We om half 1 bij het hotel maar misten zelf voor ontbijt zorgen dus wij og naar de delict schuin aan de overkant voor een broodje. Helaas die hadden ze niet dus het werden een paar verpakte muffins.

• 04 Augustus 2017 - 20:11

Gerrit:

Zie het weer helemaal voor me.