Zion Canyon National Park - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu Zion Canyon National Park - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu

Zion Canyon National Park

Door: Yvonne en Rob

28 Juli 2017 | Verenigde Staten, Page

Via highway 9 reden we door Zion Valley tot Kanab waar we bij Denny's Wigwam & Curio stopten voor koffie en shoppen. Veel Curio en souvenirs dus wij hebben het maar bij een bakkie gelaten. Toen Door gereden naar het visiting center van Zion Canyon National Park en onze motoren geparkeerd. In her hart van de Canyon mogen geen auto's en motoren komen dus rijden er shuttle bussen om de toeristen naar de diverse trails e.d. te vervoeren.

Op aan raden van Justin gingen wij de trail met de watervallen doen, samen met Gerrit, Marc, Bert en Ria. Maar eerst wat drinken. Echter we stapten een halte te ver uit omdat daar die Trail stond aangegeven maar hier waren geen voorzieningen behalve restrooms en watertappunten. Dus de flesjes water gevuld en op pad.
We namen de Emerald Pools Trail en dat liep in eerste instantie niet zo stijl omhoog. We kwamen wel steeds hoger en op een gegeven moment kwamen We bij een splitsing met de keus verder omhoog naar de Emerald Pools of doorlopen via de watervallen naar het restaurant. Rob en Marc kozen voor het laatste, de rest klauterden door. En het Was een flinke klauterpartij kan ik je vertellen. De eerste stop was een Pool en waterstroom waar We de flesje opnieuw konden vullen met natuurlijk bronwater. Toen Was de keus verder omhoog of terug gaan . Het Was nog 0,8 mijl omhoog dus We besloten Door te gaan. Pfff wat een uitdaging: stijl omhoog en slecht begaanbaar pad, weer klauteren. Maar We hebben het gehaald! We kwamen uit bij nog een Emerald Pool met een soort strandje. Eerlijk gezegd vonden wij het de klim niet helemaal waard maar vooruit. :-)
Even wat foto's gemaakt en snel weer terug want We wilden nog lunchen Inn het restaurant maar moesten ook binnen anderhalf uur weer bij de motoren zijn om verder te rijden. Gelukkig hebben We dat prima geen en vonden We Rob en Marc met een drankje op het terras, waar de rest van de groep ook allemaal waren neer gestreken. Toen met ons allen in de shuttle bussen terug naar de parkeerplaats.

Toen zijn we door het park gereden naar Highway 89 naar Page. Onderweg nog even gestopt bij de Carl Hayden Dam en toen door naar het hotel in Page.

Daar wisten Bert en Ria een leuk Steakhouse met live muziek en daar zijn We dan oomnasr toe gegaan. Lekker gegeten en nog een dansje gewaagd. Foxtrot met Bert, twisten met Ria en swingen met Rob. En de rest deed ook mee natuurlijk. Heel gezellig!

• 04 Augustus 2017 - 20:25

Gerrit:

Wat een klim voor een paar vierkante water. Het klimmen naar het watertje was de grootste uitdaging. Warm, onbegaanbaar sommige stukken maar met positief resultaat beëindigd.