Grand Canyon National Park - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu Grand Canyon National Park - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu

Grand Canyon National Park

Door: Yvonne en Rob

29 Juli 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vandaag is het weer vroeg op. Geen ontbijt in het motel maar om half 8 bij het nabij gelegen Denny's restaurant. We hebben allebei heerlijke gebakken eitjes met bacon en toast gegeten.
Daarna eerst tanken en dan via highway 89 naar de 64 en 180.

Onderweg stoppen we bij kraampjes van indianen langs de weg. Zij verkopen eigen gemaakte sieraden, vazen e.d We rijden door Kaibab National Forest en stoppen weer. Dit keer bij een winkel van indianen. Veel mooie spullen . Ik heb er een zwart/wit T-shirt van de Grand Canyon gekocht. Mee mensen van de groep kwamen met tasjes naar buiten. ;-)

Om 12.15 uur waren we in Grand Canyon National Park, waar we zelf doorheen konden rijden en stoppen waar we wilden. Voorwaarde was dat de groep om 16 uur bij de McDonald's aan het eind van het park moesten zijn.
Wij, samen met Gerrit, Marc, Marcel, Chiel en Robert, moesten er om 14.30 uur zij want gingen een helikoptervlucht maken boven de Grand Canyon!

We zijn bij elk uitzichtpunt in het park gestopt en het is overweldigend die Canyon. Een natuur die je overmand met oh en ah. Op elk punt dat We stopten weer. Uiteindelijk hebben wij de stop bij het visitor centre over geslagen zodat we nog even konden lunchen bij de Mac met een Chicken Sandwich met een Sprite.

Al gauw kwam de rest van de groep ook aan en reden we naar het vliegveld 5 minuten verderop. Daar moesten we onze paspoorten laten zien en eenieder gewogen worden voor de gewichtsverdeling in de helikopter. Daarna moesten we naar een instructiefilm kijken en plaats nemen in de wachtruimte.
De 5 mannen gingen samen in 1 helikopter en Rob en ik werden samen met een Nederlandse vader met zijn dochter in een helikopter gezet. De dochter mocht voorin en wij met vader achterin. Al snel steeg de helikopter op en vlogen over het Forest naar de Canyon. We vlogen over de Colorado river die door de Canyon stroomt en door het midden van de Grand Canyon. Zo ontzettend bijzonder en overweldigend mooi! Niet in woorden uit te drukken en ook niet met foto's vast te leggen vrees ik. We hebben ruim een half uur boven de Grand Canyon gevlogen en we hebben genoten!!!

Daarna vol van dit avontuur terug naar de Mac waar de rest van de groep al aanwezig Was. Nog even snel een milkshake genomen allebei en toen gingen we op weg naar het hotel in Flagstaff. Onderweg nog een keer gestopt bij een tankstation met een winkel met route 66 spullen. Buiten stonden ook een oude pomp en oude auto's waaronder een enorme 'Amerikaan'.
Toen reden we weer verder en zagen een bui regen hangen en ja hoor ongeveer 35 km voor het eindpunt reden we die regenbui in. De eerste van de vakantie en eigenlijk wel lekker want het was weer goed warm vandaag. Het was maar een buitje en eer we bij Flagstaff waren, was het alweer droog. Inchecken in het Days Inn motel, douchen en eten.

Er zat een echte Amerikaanse diner aan de overkant dus daar gingen we eten. Kwamen we binnen stonden er een 5-tal paren te dansen in fifties kleding. Allemaal jongelui aan de boogie woogie, zo leuk. Daar ging mijn danshart van open natuurlijk. Wij kregen een aantal tafels achterin de zaak en we kozen voor fish en chips . Helaas was die vis niet lekker, een smakeloos diepvriesproducten. Meerderen van ons hadden dit gerecht en hebben net als wij de vis laten staan. Jammer. Dit was de eerste keer dat we echt slecht gegeten hebben.

Daar de motortoertocht al bijna zijn einde nadert moeten wij uitvogelen hoe wij onze laatste week gaan doorbrengen. We weten al dat we naar het vliegtuigenkerkhof in Tucson willen dus hebben we voor 31 juli a.s. een kamer geboekt in het Best Western daar.
We wareN eigenlijk aan het zoeken op Airbnb en kwam daar een aanbieding van Best Western tegen: overnachting inclusief ontbijt voor slechts 58 dollars. Die slechte motels 6 en super8 zijn duurder, kan je nagaan. Een koopje!