Apache Trail - Reisverslag uit Apache Junction, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu Apache Trail - Reisverslag uit Apache Junction, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu

Apache Trail

Door: Yvonne en Rob

05 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Apache Junction

Vandaag weer in een goede hotelkamer dus bakkie op de kamer gedaan en na het douchen een heerlijk uitgebreid ontbijt gegeten, lekkere scrambled eggs met bacon. Rob heeft zelfs nog pannenkoekjes voor ons gebakken, een verwennerij.

We lopen tegen het einde van onze vakantie dus doen wat rustiger aan. Het is alweer boven de 30 graden dus gaan eerst even relaxen bij het zwembad. Kan ik gelijk weer even een verslag schrijven. Rob heeft het al snel warm en springt in het zwembad begint baantjes te trekken. Hij houdt dat een half uur bol. Nou ik doe het hem niet na. Trouwens ik heb een hekel aan baantjes zwemmen, gevolg van een jeugdtrauma door een kenau van een zwemlerares. ;-)

Rond het middaguur besluiten we op pad te gaan. Apache Junction waar we nu verblijven ligt vlakbij het Apache Trail een natuurgebied met een oud mijnwerkersdorp, 3 meen en de Roosevelt Dam, genoeg te doen dus.
We beginnen met Goldfield Ghost Town, het oude mijnwerkersdorp. Werkelijk heel mooi gerestaureerd in oude staat in, met saloon, winkels, kerkje en treinstation. Een aanrader.

Wij daarna doorgereden op Apache Trail. Roosevelt Dam en Lake ligt het verste weg dus eerst daar naartoe en dan op de terugweg de rest bekijken of eventueel morgen. Roosevelt Dam is 38 mijl door de bergen naar de andere kant. Op een gegeven moment, we zijn nog maar 14 mijl van Roosevelt verwijderd, houdt ineens de verharde weg op en staat er ook nog een bord dat de weg over 2 mijl overgaat van 2 baans in 1 smalle weg. Gelukkig konden we een stukje verderop keren. Dat gingen we niet doen natuurlijk. Veel te gevaarlijk!

Toen zijn zijn we dus terug gereden naar Canyon Lake.
Je kon daar ook een rondvaart doen, maar de laatste tocht was net een kwartier daarvoor vertrokken. Daarom alleen drankje gedaan in het restaurant aan het meer. Lekker op het overdekte terras gezeten en genoten van het uitzicht.

Om 4 uur waren we terug in het hotel en zijn maar weer lekker gaan relaxen bij het zwembad. Om een uur of 7 weer gaan eten bij restaurant Drinkwater Springs, want dat was goed bevallen gisteren.

• 10 Augustus 2017 - 12:52

Gerrit:

Jullie genieten wel van al moois en lekkers.