Los Padres en Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu Los Padres en Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu

Los Padres en Pismo Beach

Door: Yvonne en Rob

19 Juli 2017 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Vandaag konden we een uur langer slapen dus 8 uur ontbijt en 9 uur vertrekken. Een luxe hotel dus ook een heerlijk luxe ontbijt. Een heel uitgebreid buffet. Ik had nog wat in te halen dus heb mij tegoed gedaan met toast met gekookt ei en met scrambled en een schaaltje vers fruit. Heerlijk!

We reden langs de luchthaven richting Venice en daar passeerden we een Harley shop en de groep stopte. Ik denk we gaan nu toch niet shoppen? Was het maar zo vrolijk... Nee de koppeling van de motor van Bert en Ria werkte niet meer, die bleef hangen. Na kort overleg gingen ze samen met Justin naar die winkel met werkplaats (gelukkig) en de rest van de groep ging volgens planning naar de Santa Monica Pier. Daar hebben wij de motoren geparkeerd en zijn naar de pier gewandeld. Uiteraard een paar foto's gemaakt (de meeste foto's staan op mijn fototoestel maar die op mijn telefoon staan volgen nog) en op een terras een bakkie gedaan. Toen aan de andere kant van de pier terug gelopen. En wat stond daar? Een bord met "End of trail route 66" want die loopt inderdaad van Chicago naar Los Angeles en wij stonden dus aan dat eindpunt. Fotomomentje!

Afijn wij terug naar de motoren waar Robert als oppas fungeerde maar helaas nog geen spoor van Bert en Ria. De reparatie aan de motor was bijna klaar maar het zou nog een half uurtje duren. Wij met z'n allen naar een strandtent tegenover de parkeerplaats en daar nog maar wat te drinken genomen. Het was druk op het strand want er was een beach volleybal toernooi bezig. De mannen hadden het getroffen: allemaal jonge meiden in bikini's aan het volleyballen. Helaas voor ons dames weinig wasborden op het strand.
Na enige tijd hadden we het toch wel gezien daar en gingen terug naar Robert en de motoren. Hij had telefonisch contact gehad en het zou nog een kwartiertje duren totdat Bert en Ria en Justin weer bij ons zouden aansluiten. En ja hoor daar waren ze dan dus iedereen weer op de motor en weer op weg.

Via Santa Monica en Malibu gingen we weer richting Highway 1 langs de kust. Maar wat een mooie huizen daar in Malibu. Het mag wat kosten maar dan heb je ook wat.... De weg langs de kust was prachtig. Stralende zon en het blauwe water, genieten. Na deze weg een tijdje gevolgd te hebben namen we de afslag naar Los Padres National Forest, een weg door de bossen en bergen met prachtige vergezichten en heerlijk bochtenwerk.

Ongeveer halverwege en op de top stopten om wat te drinken en wat foto's te maken. Ook de eerste groepsfoto is hier gemaakt Door een vriendelijke Amerikaanse meneer. Waarna wij weer op de motor stapten om verder te gaan. Echter, wat een pechdag voor Bert en Ria, nu wilde hun motor niet starten! Gelukkig waren er startkabels in de volgauto en kregen ze de motor weer aan de praat. In de bewoonde wereld gaat er gezorgd worden voor een nieuwe accu.
Gelukkig konden wij onze weg vervolgen met nog meer mooie bergen en bochten naar het hotel in Pismo Beach.

Tja dat was wel even een cultuurshock na dat mooie hotel in LA. Motel6 is geen 6 waard kan ik je vertellen maar goed het is maar voor 1 nacht dus niet klagen. Gewoon weer lekker bij het zwembad een drankje gedaan, ingecheckt en lekker gaan eten bij Denny's.
Met dat eten hier in Amerika is niets mis. Wat een super porties allemaal! Lekkerrrr