San Francisco here we come! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu San Francisco here we come! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu

San Francisco here we come!

Door: Yvonne en Rob

21 Juli 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag mochten we uitslapen, 8 uur ontbijten en 9 uur vertekken. Ontbijt was in de lobby van het hotel. Nu moet ik even vertellen dat de reisleider Justin ons altijd gaat inchecken en wij doen dan een drankje. Hij geeft ons dan allemaal onze kamersleutel en we vertrekken naar onze kamer. Op de afgesproken tijd staan we dan weer buiten om uit eten te gaan. Wij komen dus helemaal niet in de lobby tot het ontbijt.
Nou komen wij daar die ochtend dus binnen, is het een hok van 4 x 4 m met 3 tafeltjes voor 2 personen en 2 voor 4 personen en een buffettafel tegen de muur. De rekenwonders onder ons hebben al uitgerekend dat dit 12 plaatsen zijn voor ik weet niet hoeveel gasten. Nu zat er dus al een Chinese familie van 4 en toen begon onze groep van 16 man binnen te druppelen. Gelukkig waren wij vroeg en hadden nog plek maar de rest dus niet. Zo ontstonden ook al de eerste irritaties van mensen die hun kop koffie op tafel hadden gezet bij een vrije stoel en toen wat te eten gingen pakken en dan hun stoel bezet vonden.
Wij hebbenons 2e bakkie maar mee genomen naar onze kamer om zo plaats te maken voor degenen die nog moesten eten.

Toen dus op weg, weer over Highway 1 langs de kust richting San Francisco.
Die kustweg is echt prachtig, gaat niet vervelen. Eerste stop was in Santa Cruz om te tanken en helaas stond de olgende met panne. De motor van Hans wilde niet meer schakelen en bleef steken in zijn 2. Gereedschap kwam de truck uit en na een poosje was het gemaakt en konden we weer verder.

Genieten van die kustweg en volgende stop in Aptos om een bakkie te doen. We kwamen terecht bij Ferrell Donuts, met een heel aardige dame achter de toonbank. Natuurlijk bij mij bakkie thee een donut gegeten. Lekker.

Na nog een paar stops voor fotomomentjes was het tijd voor de lunch. In Rockaway Beach aten we bij Nick's Seashore Restaurant. Rob en ik beiden aan de fish en chips vandaag. Het was lekker maar niet zo goed als gisteren.

Na de lunch het laatste stuk naar San Francisco afgelegd. Daar aangekomen gingen we buitenom richting Bay Bridge en toen via de kust langs de pieren naar het Golden Gate Park. Daar hebben we foto's gemaakt, en het fort bezichtigd. Daarna nog een stuk dichter naar de Golden Gate Bridge gereden. Vandaar zijn we naar boven gewandeld en hebben we op de brug gestaan. Gelukkig was het helder weer en geen mist dus mooie foto's gemaakt.

Toen gingen We naar het Royal Pacific hotel waar we 2 nachten zouden blijven. Na het inchecken en opfrissen naar een Chinees restaurant geweest. Het hotel lag tegen Chinatown aan. Daar aan een grote ronde tafel gezeten met zo'n draaischijf in het midden en met zijn allen een rijsttafel gegeten. Een welkome afwisseling na alle burgers en zo.

• 25 Juli 2017 - 20:28

Karin :

Hoi Yvonne en Rob,

Leuk om jullie zo te volgen, fijn dat jullie zo genieten! Vooral zo doorgaan!!!! Nog heel veel plezier en blijf genieten!!!!

Liefs

Karin

• 03 Augustus 2017 - 17:52

Gerrit:

De draaischijf was iets vettig. Een tijdje vergeten te reinigen. Kan gebeuren. Eten was prima.