Terug naar Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu Terug naar Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu

Terug naar Phoenix

Door: Yvonne en Rob

30 Juli 2017 | Verenigde Staten, Phoenix

Vandaag is de laatste dag van de motortoertocht en gaan we terug naar Phoenix via highway 89, de 260 en 87.
Het is vannacht gaan regenen en dat doet het nog wanneer we om 8 uur vertrekken. De meesten trekken regenpakken aan maar volgens Rob is dat voor mietjes. Hahaha. Daarbij is het rond de 22 graden dus wij vertrekken met trui en leren jas aan. Bij de eerste stop voor koffie in Sedona regent het nog steeds maar niet meer zo hard. We moeten even wachten tot de winkel die Starbucks koffie mag verkopen opent want het is nog voor negenen. We maken wat foto's van de mooie omgeving en dan gaan de deuren open. Het ontbijt was weer minimaal dus we kiezen voor een lekker gebakje bij de koffie/thee. Wel samen delen want alles hier in Amerika is groot, ook het gebak.

We gaan weer op weg en na ongeveer een half uur is het droog en begint de temperatuur hard op te lopen, al snel is het 40 graden. Gelukkig gaan we vlak daarna tanken zodat we alle regenpakken, truien en leren jassen kunnen uittrekken. Wij verruilen onze leren jas voor onze spijkerjas over onze T-shirts.
Dan rijden we weer verder tot we gaan lunchen bij Subways in Payson, waar we ons tegoed doen aan een lekker broodje kip teriyaki. Wanneer we weer een flink eind op weg zij stoppen We weer bij een winkel. Jeetje wat een oude zooi allemaal, duidelijk veel tweedehands spul. Niet aan ons besteed dus wij gaan met een flesje water in de schaduw op een bankje zitten. Na een sanitaire stop gaan we weer verder. Dat is wel handig alle tankstations en winkels hebben openbare toiletten voor ons reizigers.

In Phoenix aangekomen gaan we eerst naar de verhuurder om de motoren terug te brengen. Hij staat speciaal op ons te wachten want het is vandaag zondag en is het bedrijf eigenlijk gesloten. We hebben in totaal 4436 km gereden.
We stappen met zijn allen in de truck van Justin, waarbij er een aantal in de bak van de truck gaan zitten. Vier man worden Door de verhuurder naar het hotel gebracht. Zo checken We voor de laatste keer in bij het Quality Inn motel.

Het is boven de 40 graden en nog redelijk vroeg dus We besluiten te gaan zwemmen, samen met Bert, Ria, Nancy, Marcel, Marc en Gerrit. Herl ijk was het. Daarna douchen om te gaan eten.
Pierre en Nancy wisten op loopafstand een bierbrouwerij waar je lekker kunt eten. We moesten even wachten aan de bar totdat er een tafel voor 16 man klaar Was. Er waren een 10-tal biertjes die ze daar brouwen en Rob kon na al die Budweisers eindelijk weer eens een lekker biertje drinken. Hij koos voor de Double Knot en hij vond hem heerlijk. Bij het tweede drankje konden we aan tafel. Het eten was inderdaad erg goed. Fijn na die sof van gisteren.
Na afgerekend te hebben bleven we nog met Bert, Ria, Marc, Pierre, Nancy en Justin een biertje drinken aan de bar. Het was tenslotte de laatste avond!