Kartchner Caverns - Reisverslag uit Benson, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu Kartchner Caverns - Reisverslag uit Benson, Verenigde Staten van Excellentwestusa - WaarBenJij.nu

Kartchner Caverns

Door: Yvonne en Rob

04 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Benson

We doen het wat rustiger aan hier in Tombstone.  Lekker relaxed met bakkie op patio elke morgen voor we gaan douchen. Gisteren toen ook de overnachtingen hierna geregeld: 2 nachten in Best Western Apache Trail en de laatste overnachting in een huisje in Phoenix, nabij het vliegveld via Airbnb.

Vandaag de boel weer inpakken en alles netjes en schoon achterlaten, want vanavond slapen we dus in het Best Western. De reis gaat vandaag naar de Kartchner Caverns in Whetstone Mountains aan Highway 90 nabij Benson. Een prachtig gebied met een aantal bijzondere grotten die met grote ovrgave bewaakt worden om te behouden. Je mag namelijk niets mee naar binnen nemen, geen camera,  geen tas, geen telefoon, en je mag vooral niets aanraken. Als je dat toch doet per ongeluk moet je het tegen de gids zeggen zodat hij dat punt kan markeren en dan wordt dat gedeelte daarna schoon gemaakt zodat het niet afsterft door de bacteriën op je handen.

Nadat we voor de rondleiding voor 12 uur hebben gereserveerd,  is er nog genoeg tijd voor onze dagelijkse brunch. Daarna gaan we naar het verzamelpunt en worden met een treintje een stuk het park in gebracht, waar we bij de ingang van de grotten worden afgezet. Ook deze wandeling duurt anderhalf uur maar het is zo mooi en indrukwekkend dat je weer bij de uitgang staat voor je er erg in hebt. Daarbij was de gids een oud aardrijkskunde leraar dus hij wist er veel, op een leuke manier over te vertellen.

Daar we alweer halverwege de middag zaten en nog 2 uur moesten rijden naar ons volgende adres, stapten we in de auto en gingen op weg. Via highway 90 naar Interstate 10 en dan via highway 77 en 79 naar het Best Western Apache Trail in Apache Junction.
Onderweg stoppen we bij de McDonald's in Florence voor een milkshake.

We hebben een kamer met een balkonnetje en zitje met uitzicht op het zwembad.  Nadat We de spullen uitgeladen hebben en een beetje gerelaxed hadden , gingen verderop in de straat eten bij het Drinkwater Springs restaurant . Toen nog een beetje tv kijken en slapen.

• 07 Augustus 2017 - 20:44

Gerrit:

Handen wassen is niet goed genoeg. Ach een vlekje meer of minder wegwerken is geen probleem.

• 07 Augustus 2017 - 22:03

Ria Diepstraten:

Het is echt een leuk verslag geworden Yvonne. Jullie hebben nog veel gezien en gedaan de laatste week. We hebben zo nog een beetje mee kunnen genieten